Subscribers, Followers and Friends Oh My!!

  • Autore: Cheryl Otstott
  • 12 giu, 2015
As Dorothy from the Wizard of Oz said, “Toto, I’ve a feeling we’re not in Kansas anymore.” Defiantly not Kansas, we are living in the land of […]
As Dorothy from the Wizard of Oz said, “Toto, I’ve a feeling we’re not in Kansas anymore.” Defiantly not Kansas, we are living in the land of Social Media. We are in the age where information travels worldwide at what seems like the speed of light. Social media has “blown up” in the last 11 years with the founding of Facebook on February 4, 2004, the launching of YouTube in February 2005 and the creation of Twitter on March 21, 2006, just to name a few. Blogging is the granddaddy coming into its own in the early 1990s. Xerox is being proactive in trying to connect to you, our customers, through many different forms of social media.
Our goal in using social media is to get information to you as quickly as possible and to keep you in the loop about what is going on in our ever changing business. So how can you connect to us you ask? Well first subscribe to this blog using the subscribe section to the right, see it right over there? (Ok imagine me pointing to the right.) Just enter your e-mail address and choose the notifications you would like. We will notify you with a short and simple e-mail when this blog and only this blog posts a new article or you can choose the digest option to get a weekly or monthly notification. You may also unsubscribe at any time, though we hope you don’t, again right over there on the right or through the email we send.
We have the Xerox Customer Support Community which is a peer to peer forum where you, the customers, help each other with answers to questions about our products. The community is a helpful support resource available to you 24 hours a day 7 days a week. The community includes a search feature to help you find answers to your questions. You can also tailor subscriptions to posts that you want to follow. While you are at the forum maybe you will have an answer to share with another user. Register for the forum and join the conversation.
You can subscribe to our channel on YouTube where you can watch videos about many different subjects from new technology to support topics to our commercials. You can follow us on LinkedIn and see all the new and interesting things that are going on at Xerox.
You can follow XeroxSupport or XeroxCorp on Twitter which will keep you up to date on the latest things going on at 140 characters or less. There are several other Xerox groups on Twitter that you can follow as well. We also have a corporate Facebook page where you can learn even more about Xerox and what we are doing. In addition to the main corporate Facebook page there are several other Xerox pages for different divisions and countries.
You can find out even more about our social media presence by taking a look at our social media page on Xerox.com.
So subscribe to us, friend us, follow us, and check out our channel, don’t make me get the flying monkeys!
Did you know that the first tweet that can be verified was “just setting up my twttr” sent by one of the developers Jack Dorsey at 1:02 pm on March 21, 2006? Do you think in decades to come that tweet will become as well known as “Mr. Watson, come here, I want you.” the first words spoken on the telephone by the inventor Alexander Graham Bell on March 10, 1876, 139 years earlier?
Until next time “Pay no attention to that man behind the curtain!” – Wizard of Oz 1939
Autore: Daniele Pigliacelli 8 maggio 2018
Finalmente ho deciso di compiere il grande salto e di aggiungere un blog al mio sito. Ho sempre desiderato un mezzo facile da usare per condividere le informazioni con i visitatori e sono davvero entusiasta all'idea di iniziare questo viaggio. Continua a visitare il mio sito e scopri gli aggiornamenti direttamente qui sul blog.
Autore: Daniele Pigliacelli 8 maggio 2018
Tutti possono averne uno:
Nel bene e nel male, tutti possono scrivere un post in un blog su qualsiasi cosa desiderino. Tutti hanno una voce e le voci migliori sono le più ascoltate.

L'autore può mostrare la sua personalità:
Nei post dei blog, lo scrittore ha più margine di manovra per imporre la sua voce e la sua personalità rispetto ad altri tipi di scrittura.

I blog sono una forma eccellente di comunicazione di massa:
Puoi aiutare le persone, imparare nuove cose, intrattenere il pubblico: le possibilità sono infinite e sorprendenti. I blog offrono tutte queste possibilità a un pubblico molto ampio.

È possibile fare soldi:

Se il blog è ben avviato si può fare un sacco di soldi attraverso la pubblicità e i messaggi sponsorizzati.

Permette alle persone di esprimere meglio i loro pensieri:
Invece di leggere messaggi su Facebook a casaccio, è molto meglio vedere i pensieri della gente in un blog ben scritto.

Puoi creare una comunità:
I blog consentono di connettersi con altre persone che condividono i tuoi stessi interessi. La condivisione di idee e opinioni all'interno della tua comunità ti aiuta a importi come leader di pensiero.

Ottimo per il SEO:
Tenendo aggiornati e rilevanti i contenuti del tuo sito, puoi usare il blog per aumentare il posizionamento nei motori di ricerca (SEO) del tuo sito e della tua attività.

Porta la gente nel tuo sito:

Se il tuo blog è abbastanza potente e viene aggiornato regolarmente, la gente tornerà, facendo aumentare il traffico nel tuo sito.

È gratuito:
I post nel blog non costano assolutamente nulla, quindi se hai qualcosa da dire non c'è nulla che te lo possa impedire.

Puoi affermarti come leader:

Un blog è un punto perfetto per i tuoi pensieri originali e può rappresentare un modo eccellente per dar voce alla tua individualità. Se alla gente piacciono le tue idee, puoi diventare un leader nel tuo settore!

Che cos'altro ti piace dei blog? Dimmelo!
Autore: Cheryl Otstott 22 agosto 2017
Today I am sharing with you a blog article from the Xerox blog, Xerox Connect.  The article is one in a series of Modern Workplace articles that […]
Autore: Cheryl Otstott 18 agosto 2017
My homage to Dorothy. As Dorothy from the Wizard of Oz said, “Toto, I’ve a feeling we’re not in Kansas anymore.” Definitely not Kansas, we are living in […]
Autore: Cheryl Otstott 4 luglio 2017
Happy Independence Day, Happy 4th of July, Happy Fireworks Day!! Whatever you want to call it enjoy and have fun.   This seems like a good day to […]
Autore: Cheryl Otstott 7 aprile 2017
How would you like your Xerox support? Sounds like we are ordering eggs at a hometown café… But really you can have your support your way. We […]
Autore: Cheryl Otstott 24 novembre 2016
In the United States it is Thanksgiving Day. It is time for family, friends, food, football and shopping. We at Xerox Support wish you and yours a […]
Autore: Cheryl Otstott 22 dicembre 2015
You probably thought this was an invitation to a holiday party, in a way it is! We want you to get social with us this holiday season […]
Autore: Cheryl Otstott 24 novembre 2015
Here in the United States it is Thanksgiving Day. It is time for family, friends, food, football and shopping. We at Xerox Support wish you and yours […]
Autore: Cheryl Otstott 3 luglio 2015
Independence – (in′dē pen′dəns) noun – freedom from the control, influence, support, aid, or the like, of others. We strive to help our customers be independent and […]
Show More